Tailored Approaches in Training, Conservation and Enhancement for Armenian Cultural Heritage

Final Conference of the Project “ROCHEMP-ARMENIA: CREATION OF A REGIONAL CENTER FOR MANAGEMENT, CONSERVATION AND ENHANCEMENT OF CULTURAL HERITAGE”

• Data: 11 febbraio 2021 dalle 09:30 alle 13:00

• Luogo: Online on Microsoft TEAMS

On 11th February 2021 will take place the final conference of the development cooperation project "ROCHEMP-ARMENIA: CREATION OF A REGIONAL CENTER FOR THE MANAGEMENT, CONSERVATION AND ENHANCEMENT OF CULTURAL HERITAGE", developed by Alma Mater Studiorum University of Bologna and the Ministry of Education, Science, Culture and Sport of the Republic of Armenia, with the support of AICS - Italian Agency for Development Cooperation.

The initiative, launched in 2019, provided for the transfer of specific skills for care, management and enhancement of cultural heritage, through the creation of an office as reference point and support for Local Authorities and local and international scholars and professionals in the field of Cultural Heritage.

Through dedicated activities to increasing knowledge and skills of the experts of the Center on five strategic areas (Management, Training, Regulations, Communication, Regional Hub), the project involved teachers and researchers from Department of Cultural Heritage (project leader), Department of Architecture, Department of History Cultures and Civilization and from the Center for

Advanced Studies on Tourism of Alma Mater Studiorum University of Bologna, in a fruitful and constructive cultural exchange with scholars, professionals and local and international experts.

The event will be an important moment for dialogue and reflections on the approaches and solutions proposed for the conservation, management and enhancement of the immense Armenian cultural heritage.

The final conference of the “ROCHEMP-ARMENIA: CREATION OF A REGIONAL CENTER FOR THE MANAGEMENT, CONSERVATION AND ENHANCEMENT OF CULTURAL HERITAGE” will take place in virtual mode with free access through registration.

Registration is available on http://www.rochemp.org/newsevents/

St. Hovhannes Karapet (St. John the Baptist) Cathedral, Hovhannavank Monastery (1216 - 1221)

St. Hovhannes Karapet (St. John the Baptist) Cathedral,
Hovhannavank Monastery (1216 - 1221)

L’11 febbraio 2021 si svolgerà la conferenza di chiusura del progetto di cooperazione allo sviluppo “Rochemp-Armenia: creazione di un centro regionale per la gestione, conservazione e valorizzazione del patrimonio culturale”, sviluppato dall’Alma Mater Studiorum Università di Bologna e dal Ministero dell’Educazione, della Scienza, della Cultura e dello Sport della Repubblica di Armenia, con il supporto di AICS – Agenzia Italiana per la Cooperazione allo Sviluppo.

L’iniziativa, avviata nel 2019, prevedeva il trasferimento di competenze specifiche per la cura, la gestione e valorizzazione del patrimonio culturale, attraverso la creazione di un ufficio di riferimento e supporto per le Autorità Locali e tutti gli esperti, gli operatori e studiosi locali e internazionali.

Attraverso specifiche attività dedicate ad accrescere conoscenze e competenze degli esperti del Centro su cinque aree strategiche (Management, Formazione, Regolamenti, Comunicazione, Hub regionale), il progetto ha coinvolto docenti e ricercatori del Dipartimento di Beni Culturali (capofila di progetto), del Dipartimento di Architettura, de Dipartimento di Storia Culture Civiltà e del Centro di Studi Avanzati sul Turismo dell'Alma Mater Studiorum Università di Bologna in un proficuo e costruttivo scambio culturale con studiosi, professionisti e operatori locali e internazionali.

L’evento sarà un importante momento di dialogo e riflessione sugli approcci e le soluzioni proposte per la conservazione, la gestione e la valorizzazione dell’immenso patrimonio culturale armeno.

La conferenza di chiusura del progetto “ROCHEMP-ARMENIA: CREAZIONE DI UN CENTRO REGIONALE PER LA GESTIONE, CONSERVAZIONE E VALORIZZAZIONE DEL PATRIMONIO CULTURALE” si svolgerà in modalità virtuale con accesso gratuito tramite registrazione.

Registrazioni al sito http://www.rochemp.org/it/news-eventi/